S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

KONTAKTY

Školiace stredisko Klenot
Na hlinách 4
91701 Trnava
tel: +421 903 462 502
napíšte nám

Všeobecné obchodné podmienky

Marta Gažovičová - školiace stredisko Klenot, Nevädzová 4, Bratislava, IČO: 37567128, Na
hlinách 4, 91701 Trnava, DIČ 1029899739, IČ DPH: SK1029899739 ( ďalej len „
Poskytovateľ“) Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú poskytovanie mimoškolskej
vzdelávacej činnosti a úpravu práv a povinností s tým súvisiacich ( ďalej len „ VOP“)
Orgán dozoru
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj Pekárska 23, 917 01 Trnava 1 Odbor výkonu dohľadu tel.
č. 033/321 25 27, 033/321 25 21

1. Náplň kurzov
1.1. Cieľom jednotlivých kurzov a individuálnych hodín (ďalej len „kurzov“) je získať
zručnosti podľa druhu vybraného kurzu.
1.2. Poskytovateľ vypisuje kurzy na základe vlastnej kapacity, v rozsahu a ponuke, ktorá je
zverejnená na stránke spoločnosti: http://www.kurzy-klenot.sk.
1.3. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu miesta a času konania zverejnených kurzov
a tiež si vyhradzuje právo zverejnený kurz alebo jeho časť zrušiť (napr. v prípade nenaplnenia
minimálneho počtu účastníkov).
2. Prihlásenie do kurzu
2.1. Do kurzov sa prihlasuje vyplnením prihlášky (ďalej už len ako „prihláška“) na základe
pokynov uvedených na webovej stránke spoločnosti http://www.kurzy-klenot.sk.
2.2. Odoslaním prihlášky záujemca o kurz alebo zákonný zástupca záujemcu o kurz
potvrdzuje, že je oboznámený s VOP a taktiež sa zaväzuje k ich dodržiavaniu.
2.3. Poskytovateľ následne pošle záujemcovi o kurz potvrdenie o prihlásení do kurzu, ktorý si
vybral, a tiež zálohovú faktúru na úhradu ceny kurzu na emailovú adresu, ktorú uviedol
v prihláške, faktúru je možné uhradiť aj v hotovosti cez VRP.
2.4. Zmluva medzi záujemcom o daný kurz a Poskytovateľom vzniká v deň zaplatenia ceny
kurzu.
2.5. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na odmietnutie prihlášok záujemcov o kurz v prípade,
že naplní kapacitu zverejnených kurzov.
3. Cena kurzu a platobné podmienky
3.1. Splatnosť ceny kurzu závisí od zálohovej faktúry, ktorá bola záujemcovi o kurz zaslaná
na emailovú adresu uvedenú v prihláške. Záujemca o kurz je povinný cenu kurzu zaplatiť
v lehote splatnosti, ktorá je uvedená vo vystavenej zálohovej faktúre alebo v hotovosti priamo
na mieste cez VRP.
3.2. Cenu kurzu možno uhradiť bezhotovostným bankovým prevodom na bankový účet
spoločnosti, ktorý je uvedený v zálohovej faktúre alebo vkladom v hotovosti v ktorejkoľvek

pobočke banky, v ktorej si Poskytovateľ vedie účet alebo v hotovosti priamo na mieste cez
VRP.
3.3. Pri úhrade ceny kurzu má záujemca o kurz povinnosť uviesť číslo zálohovej faktúry,
ktoré slúži ako variabilný symbol, čiže kontaktný údaj úhrady. Pri uskutočnení akýchkoľvek
zmien alebo stornovania prihlášky, resp. pri odstúpení od zmluvy, má záujemca o kurz
povinnosť uviesť číslo zálohovej faktúry.
3.4. Cena kurzu je považovaná za zaplatenú v deň pripísania ceny kurzu na bankový účet
spoločnosti, ktorý je uvedený v zálohovej faktúre. Po uhradení ceny kurzu vystaví
Poskytovateľ záujemcovi o kurz daňový doklad, ktorý záujemca obdrží v prvý deň kurzu.
3.5. Pokiaľ záujemca o kurz neuhradí cenu kurzu v čase jej splatnosti, prihláška zaslaná
záujemcom o kurz sa ruší dňom, ktorý nasleduje po uplynutí jej splatnosti a Poskytovateľ už
ďalej nebude záujemcu evidovať ako účastníka kurzu.
3.6. Poskytovateľ neumožňuje platbu ceny kurzu na splátky. Cena kurzu musí byť v termíne
splatnosti uhradená v jej plnej výške.
3.7. Kapacita kurzov je obmedzená a uprednostnení budú tí záujemcovia o kurz, ktorí cenu
kurzu zaplatili v skoršom termíne.
3.8. Náklady na učebné materiály sú súčasťou ceny kurzu.

4. Zrušenie prihlášky, zrušenie kurzu, odstúpenie od zmluvy
4.1 Ak záujemca o kurz neuhradí cenu kurzu v termíne splatnosti, v deň, ktorý nasleduje po
uplynutí termínu splatnosti, sa prihláška zaslaná záujemcom o kurz ruší a Poskytovateľ už
nebude záujemcu evidovať ako účastníka kurzu..
4.2  Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu miesta a času konania zverejnených kurzov
a tiež si vyhradzuje právo zverejnený kurz alebo jeho časť zrušiť. V prípade zmeny
Poskytovateľ účastníka kurzu bezodkladne informuje.
4.3 Pri naplnení kapacity kurzu môže Poskytovateľ od zmluvy odstúpiť. Predtým však musí
účastníkovi ponúknuť náhradný termín, v ktorom sa bude kurz konať. Ak ponúknutý
náhradný termín nebude pre účastníka vyhovujúci, Poskytovateľ mu vráti cenu kurzu do 10
dní odo dňa, keď sa od zmluvy odstúpilo.
4.4 Poskytovateľ si vyhradzuje právo odstúpenia od zmluvy a zrušenia kurzu aj počas jeho
trvania, a to v prípade mimoriadnych okolností alebo z dôvodu tzv. vyššej moci (napr.
zníženie počtu lektorov). V takomto prípade Poskytovateľ vráti účastníkovi kurzu pomernú
časť ceny kurzu, a teda zaplatenú časť zníženú o náklady na výučbu, ktorá už bola
zrealizovaná.
4.5 Účastník kurzu má možnosť odstúpiť od zmluvy bez povinnosti uhradenia storno poplatku
a bez uvedenia dôvodu do 24 hodín pred dňom začiatku kurzu.
4.6 Účastník kurzu má možnosť odstúpenia od zmluvy bez uvedenia dôvodu aj v kratšej
lehote ako 24 hodín pred začiatkom kurzu, je však povinný zaplatiť storno poplatok vo výške
100% z ceny poplatku, do 10 pracovných dní.

5. Reklamácia

5.1 Poskytovanie služieb Nezisková organizáciou v rámci mimoškolskej vzdelávacej činnosti
sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení
neskorších predpisov v spojení s príslušnými ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o
priestupkoch v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov a ostatných
všeobecne záväzných právnych predpisov.
5.2 Účastník kurzu má právo, aby mu boli poskytnuté služby v rámci mimoškolskej
vzdelávacej činnosti s dohodnutým alebo bežným rozsahom, kvalitou, množstvom aj
termínom.
5.3 Účastník kurzu má povinnosť uplatniť si nároky z vád služieb, čiže reklamáciu, bez
zbytočného odkladu po tom, ako zistí dôvody na uplatnenie reklamácie (vady mimoškolskej
vzdelávacej činnosti, jej neposkytnutie, príp. poskytnutie v menšom rozsahu a pod.), a to
najneskôr do 2 pracovných dní odo dňa, v ktorom dohodnutá mimoškolská vzdelávacia
činnosť nebola uskutočnená, príp. bola uskutočnená, ale s vadou. V inom prípade právo na
reklamáciu zaniká.
5.4 Pri uplatňovaní reklamácie má účastník kurzu povinnosť predložiť doklad o zaplatení
ceny kurzu a preukaz totožnosti. Po preskúmaní uplatnenej reklamácie rozhoduje o spôsobe
jej vybavenia Poskytovateľ ihneď, v náročnejších prípadoch do 3 pracovných dní. Lehota na
vybavenie reklamácie však nepresiahne 30 dní odo dňa, keď bol uplatnená. Účastník kurzu
dostane vyrozumenie o spôsobe, akým bude reklamácia vybavená na emailovú adresu, ktorú
uviedol v prihláške. Účastník kurzu má povinnosť poskytnúť pri vybavovaní reklamácie
spoločnosti súčinnosť, ktorú Poskytovateľ vyžaduje.
6. Ochrana osobných údajov
6.1 Poskytovateľ spracúva osobné údaje v súlade so všeobecne záväznými právnymi
predpismi Slovenskej republiky, hlavne v súlade so základe čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia
EP a Rady EÚ 2016/679 o ochrane osobných údajov.
6.2 Poskytovateľ vykonáva spracovanie osobných údajov účastníkov kurzu za účelom
prihlásenia na kurz, evidencie účastníkov. Osobné údaje sa spracúvajú po dobu, ktorá je
nevyhnutná na splnenie účelu spracúvania, teda prihlásenia na kurz, evidencie účastníkov
kurzu, maximálne však 5 rokov od zozbierania týchto údajov. Osobné údaje, ktoré sú
spracúvané za účelom prihlásenia na kurz sú Nezisková organizáciou spracúvané na základe §
10 ods. 3 písm. b) Zákona bez súhlasu dotknutých osôb.
6.3 Poskytovateľ môže počas spracúvania osobných údajov vykonávať spracovateľské
operácie, ku ktorým patrí cezhraničný prenos poskytnutých osobných údajov v rámci
členských štátov Európskej únie, resp. prístup k týmto údajom zo zahraničia vďaka
vzdialenému prístupu z dôvodu administrácie informačného systému sprostredkovateľom,
ktorý má sídlo v tejto krajine. Pri prenose prevádzkovateľ dbá na čo najväčšie zabezpečenie
ochrany osobných údajov pomocou šifrovania a využívania softwarových a hardwarových
nástrojov pre zabezpečenie prenášaných údajov.
6.4 Poskytovateľ využíva etické štandardy na vysokej úrovni a rešpektuje súkromie
účastníkov kurzov. S výnimkou poskytnutia údajov, ktoré vyžaduje zákon, príp. iné

všeobecne záväzné právne predpisy, Poskytovateľ bez súhlasu účastníka neposkytne ani
nesprístupní jeho osobné údaje tretej strane či inému príjemcovi.
6.5 V súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky vykonáva Poskytovateľ všetky
opatrenia a operácie na spracúvanie osobných údajov takým spôsobom, aby dotknuté osoby
boli včas a riadne poučené o právach, ktoré im prislúchajú na základe právnych predpisov
Slovenskej republiky, ale aj z európskej legislatívy a záväzných medzinárodných zmlúv a
dohovorov. Ak Poskytovateľ obdrží oprávnenú žiadosť dotknutej osoby, vybaví ju do 30 dní
odo dňa jej doručenia.
6.6 Dotknutá osoba je oprávnená na základe písomnej žiadosti, ktorá je adresovaná
spoločnosti, žiadať informácie o tom, či sú jej osobné údaje spracované v informačnom
systéme spoločnosti, odkiaľ, teda z akého zdroja Poskytovateľ tieto údaje získala, informácie
o rozsahu a zozname spracúvaných údajov, tiež môže požadovať opravu alebo zničenie
svojich údajov, ktoré sú neúplné, nesprávne alebo neaktuálne alebo zničenie osobných
údajov, ktorých účel spracovania už neexistuje, príp. sú predmetom spracúvania neoprávnene.
6.7 Dotknutá osoba je oprávnená namietať proti spracúvaniu osobných údajov na iné ako tie
účely, na ktoré osobné údaje právoplatne poskytla, a tiež proti spracúvaniu osobných údajov,
ktoré by mohli neoprávnene a odôvodnene zasahovať do jej práv a právom chránených
záujmov. Táto námietka však musí byť oprávnená. Poskytovateľ má povinnosť tieto osobné
údaje bezodkladne blokovať a zničiť ihneď, ako jej to dovolia okolnosti.
6.8 Ak má dotknutá osoba podozrenie na neoprávnené spracovanie osobných údajov, je
oprávnená podať návrh na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky na začatie
konania o ochrane osobných údajov.
6.9 Dotknutá osoba, ktorá nedisponuje spôsobilosťou na právne úkony v plnom rozsahu si
môže svoje práva uplatniť cez právneho zástupcu.
6.10 Práva dotknutej osoby, ktorá už nežije, má možnosť uplatniť blízka osoba na základe
osobitných právnych predpisov Slovenskej republiky.
7. Záverečné ustanovenia
7.1. VOP a právne vzťahy, ktoré vznikli na ich základe, sa riadne podľa právneho poriadku
Slovenskej republiky.
7.2. Poskytovateľ má právo VOP meniť v prípade 1. zmeny politiky spoločnosti v oblasti
poskytovania mimoškolského vzdelávania, 2. zmeny finančnej, hospodárskej alebo sociálnej
situácie na území Slovenskej republiky, 3. zmeny príslušných právnych predpisov alebo 4. z
iného, bližšie nešpecifikovaného, avšak závažného dôvodu.
7.3. Zmena VOP nadobúda účinnosť v deň zverejnenia na webovej stránke http://www.kurzy-
klenot.sk.
7.4. VOP nadobúdajú účinnosť dňa 18.02.2025

M2RmMTlhN